Müzik

Michael Nyman

Michael-Nyman

1944 yılında Londra’da doğan Michael Nyman müzik dünyasında mimimalist ekolün en önemli temsilcisi olarak tanınıyor. 17. yüzyıl barok dönemi eserlerine duyduğu ilgiyle de bilinen sanatçı bu dönemin müziklerini bu ekol doğrultusunda yorumlar ve besteler.

Müziğin güçlü ikonlarından besteci, piyanist, müzikolog, yazar, yapımcı, senarist ve orkestra şefi gibi bir çok niteliği başarıyla taşıyan  büyük müzik insanı Michael Nyman çok yönlü ve yaratıcı bir sanatçıdır.

Micahel Nyman henüz yirmili yaşlarındayken Birtwistle’in 1969’da sahnelenen operası Down By The Green wood Side’ın oratoryosunu besteler ve müzik hayatındaki önemli başarılarından birini elde eder. 1976 yılında kurduğu grubu The Campiello Band, Nyman’ın tüm yaratıcılığını kullanarak 30 yıl boyunca yaptığı yeni denemeler ve ortaya çıkan kompozisyonlar bakımından önemli bir deneyimdir.

Ülkemizde müzikseverlerin, ünlü sinema yönetmeni Roman Polanski’nin ikinci dünya savaşı sırasında Polonyalı Yahudi piyanist Wladyslaw Szpilman’ı anlattığı “The Pianist”te duyduğumuz müzikleri çalan kişi olarak tanıdığı Nyman ayrıca, Peter Greenaway, Jane Campion, Volker Schlöndorff, Neil Jordan ve Michael Winterbottom gibi ünlü yönetmenlerin filmleri için yaptığı müziklerle de tanınıyor.

3 Akademi ve 1 Altın Palmiye ödülü kazanan  16993 yapımı Jane Campion’ın ünlü filmi The Piano’nın müziklerine hayat veren Michael Nyman’ın bu albümü dünyada 3 milyonun üzerinde satış yapmasını sağlar, bu anlamda sanatçı müzikleriyle fark yarattığını bir kez daha tescillemiş olur.

Müzik eleştirmeniyken minimalizmin adını koyan, daha sonra beste yapmaya başlayan ve yaptığı film müzikleriyle, adını koyduğu akımın en güzel örneklerini veren Michael Nyman’ın tüm sanat yaşamı eleştirmenlerce müzikte tutuculuğa bir karşı duruş olarak değerlendiriliyor ve Rönesans İnsanı olarak nitelendiriliyor.

Michael Nyman’ın müziklerini yaptığı filmlerden bazıları: Peter Greenaway; Ressamın Kontratı (1982), Sayılarla Boğulmak (1988), Aşçı, Hırsız, Karısı ve Aşığı (1989), Jane Campion; The Piano (1992), Volken Sclöndorrf; The Ogre (1996), Neil Jordan; The End of the Affair (1999), Michael Winterbottom; Wonderland (1999), The Claim (2000) ve Laurence Dunmore; The Libertine (2004).

Bir Yorum Yap

Yorumlar

Bir yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı