Serkan Özkaya sergisi Galerist'de

Serkan Özkaya’nın son yıllarda üzerinde çalıştığı videoları, heykelleri, enstalasyonları ve fotoğrafları 23 Ocak – 22 Şubat 2014 tarihleri arasında Galerist‘de izleyiciyle buluşuyor. Sanatçının, günlük görsel dilden uzaklaşmadan oynadığı mantık oyunları sergideki işlerin ortak noktasını oluşturuyor. 

“Bugün Aslında Dündü” beş ayrı odada, beş ayrı grup yapıttan oluşuyor. Sanatçının son dört yıl içinde yaptığı, tekrara dayanan yedi adet videosu; yeni hologram heykeli “Uyuyan (Gillian)”, yine bir fıkradan yola çıkarak yaptığı heykeli “Talihsiz Adamın Büstü”, “#davutilecalut” isimli yerleştirmesi bu yapıtlardan bazıları. Sergide ayrıca Özkaya’nın geçtiğimiz yıllarda ortaya koyduğu performans ve büyük boyutlu yerleştirmelerinin fotografları da bulunuyor. Özkaya’nın heykel ve yerleştirmelerdeki esprili yaklaşımı, fotoğraf ve videolardaki ironik dili tamamlıyor. Her nevi obje ve özneye dair çoğaltılabilirlik, fikri ve maddi mülkiyete müdahale hakkı ve espri anlayışı, sergideki işlerin temel niteliği olarak dikkati çekiyor.

Kendisini “Okuduklarını yaşadıklarından daha fazla ciddiye alıp onların peşinden koşan bir maceraperest” olarak tanımlayan Serkan Özkaya, özellikle sanat, edebiyat, dilbilim ve felsefeden etkilendiği çalışmalarının merkezine çoğaltma, yineleme, suret ve değer kavramlarını alıyor. Yeniden üretim ve saygınlık gibi meseleleri, ironi yükü ağır yapıtları için birer deney kaynağı olarak kullanan Özkaya, çalışmalarıyla, izleyici ve yapıt arasındaki kuşku alanını genişletiyor.

Sanatçı, bir yandan basit düşünmeye ve düşüncede yalınlığa övgüde bulunurken, diğer yandan zekice ilişkilendirilmiş işlerin arasındaki organik bağın çözümünü izleyiciye bırakıyor. Özkaya’nın sanat ve hayat üzerine kurguladığı metaforlar, tanınmış tarihsel figürlerin dahil olduğu muzip yorumlamalara eşlik ediyor. Sanatçı, günümüz sanat tarihinin gizli kalmış -belki de gizli kalmaya zorlanmış- figürlerinden Steven Toole’u da araştırmaları sonucu tekrar günışığına çıkarıyor. Sergide, galerinin bir odasını tamamen Toole’un işlerine adayan Özkaya, bundan duyduğu gururu da saklamıyor: “Böyle bir dehayla yanyana olmak benim için harika bir duygu!”

Serkan Özkaya:
1991 yılından itibaren çalışmalarını sergileyen Özkaya, New York Bard College’da yüksek lisans eğitimi aldıktan sonra Alman Dili ve Edebiyatı üzerine (lisans ve yüksek lisansını da aldığı) İstanbul Üniversitesi’nde doktorasını tamamladı. Fransa’da Ecole Regionale des Beaux Arts de Nantes’da, Isveç’in Malmö kentinde ve Berlin’de Kuenstlerhaus Bethanien’da misafir sanatçı olarak çalıştı.

Yapıtları bir dizi kurum, müze ve özel koleksiyonda bulunan Özkaya bugüne dek aralarında Postmasters Gallery (New York), Storefront For Art and Architecture (New York), Slag Gallery (New York), 1K Projectspace (Amsterdam), Boots Space (St. Louis), 21c Muzesi (Kentucky) ve Kuenstlerhaus Bethanien’in de (Berlin) yeraldigi onlarca galeri ve kurumda kişisel sergiler açtı. Özkaya, geçtiğimiz aylarda çıkan “Double” dahil olmak üzere, on kitaba imza attı. Yapıtları üzerine yazı ve makaleler New York Times başta olmak üzere dünyanın saygın dergi ve gazetelerinde yayınlandı. İstanbul doğumlu Özkaya, çalışmalarını New York’ta sürdürmekte.

Yorumlar

Bir cevap yazın

Loading…

0

0 comments

Oylamak ister misin?

0 puan
Upvote Downvote